V souvislosti s pandemií onemocnění COVID-19 způsobeného koronavirem SARS-CoV-2 vznikají v praxi mnohé otázky týkající se zejména pracovněprávních předpisů, ochrany bezpečnosti a zdraví při práci, resp. ochrany osobních údajů, jakož i konkrétního postupu zaměstnavatelů, resp. provozovatelů v případě výskytu onemocnění COVID-19 na pracovišti, nebo v případě jakéhokoli kontaktu s nakaženou osobou. Za účelem minimalizace rizikových situací a zejména předcházení vzniku incidentů při neznalosti postupů v jednotlivých situacích doporučujeme, aby se tyto postupy upravily v rámci interních směrnic, instrukcí a pokynů za účelem zajištění účinné ochrany a zejména rychlé reakce na vzniklou hrozbu.
Služby v souvislosti s výše uvedeným jsou zaměřeny zejména na následující:
- vypracování, revize a přizpůsobení interní dokumentace (směrnice, instrukce, pokyny, pracovní řád a další) k aktuální situaci a opatřením přijatým v souvislosti s výskytem onemocnění COVID-19, jakož i úprava dalších pracovněprávních dokumentů (např. dodatky k pracovním smlouvám),
- konzultace, analýzy, poradenství k povinnostem zaměstnavatele v oblasti pracovního práva, bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, veřejného zdraví, jakož i v jiných souvisejících právních oblastech,
- poradenství, příprava a revize dokumentů v souvislosti s ochranou osobních údajů,
- poradenství a konzultace k aktuálním opatřením a legislativním změnám v důsledku onemocnění COVID-19,
- poradenství a konzultace k právům a povinnostem zaměstnavatele vůči státním orgánům a vůči zaměstnancům v souvislosti s aktuálně účinnými opatřeními a rozhodnutími kompetentních orgánů v důsledku onemocnění COVID-19,
- poradenství, konzultace a zpracování, resp. revize interních postupů zaměstnavatele v případě výskytu COVID-19 incidentu,
- jakož i další jednání a úkony, dle potřeby klienta.